NAČELA IZVRSNOSTI

Za mjerenje performansi rezultata poslovanja tradicionalno su korišteni finansijski pokazatelji poslovanja. Da bi se mogle iskazati realne ukupne performanse rezultata poslovanja neophodno je osim finansijskih koristiti i nefinansijske pokazatelje. Poslovna izvrsnost, prema svojoj prirodi, predstavlja savremeni oblik izražavanja ukupnih performansi poslovanja. Mjeri se posebnim alatima i tehnikama da bi se mogli iskazali ostvareni rezultati prema kupcima, zaposlenim, društvu i drugim stejkholderima. Osam temeljnih načela izvrsnosti mogu primijeniti sve organizacije neovisno o sektoru, industriji ili veličini.


Temeljna načela su:
  • Postizanje uravnoteženih rezultata,
  • Dodavanje vrijednosti klijentima,
  • Vođenje vizijom inspiracijom i cjelovitošću,
  • Upravljanje procesima,
  • Ostvarivanje uspjeha kroz ljude,
  • Njegovanje kreativnosti i inovacija,
  • Izgradnja partnerstava i
  • Preuzimanje odgovornosti za održivu budućnost.

Prema preporuci EFQM organizacije svako od načela je bez rednog broja i redoslijeda, težine ili važnosti. To znači da su svi pojedinačni temeljni koncepti međusobno ravnopravni pa njihov redoslijed može određivati svaka organizacija kako joj najviše odgovara.

Dugogodišnje iskustvo iz oblasti poslovne izvrsnosti.