Za mjerenje performansi rezultata poslovanja tradicionalno su korišteni finansijski pokazatelji poslovanja. Da bi se mogle iskazati realne ukupne performanse rezultata poslovanja neophodno je osim finansijskih koristiti i nefinansijske pokazatelje. Poslovna izvrsnost, prema svojoj prirodi, predstavlja savremeni oblik izražavanja ukupnih performansi poslovanja. Mjeri se posebnim alatima i tehnikama da bi se mogli iskazali ostvareni rezultati prema kupcima, zaposlenim, društvu i drugim stejkholderima. Osam temeljnih načela izvrsnosti mogu primijeniti sve organizacije neovisno o sektoru, industriji ili veličini.
Temeljna načela su:
- Postizanje uravnoteženih rezultata,
- Dodavanje vrijednosti klijentima,
- Vođenje vizijom inspiracijom i cjelovitošću,
- Upravljanje procesima,
- Ostvarivanje uspjeha kroz ljude,
- Njegovanje kreativnosti i inovacija,
- Izgradnja partnerstava i
- Preuzimanje odgovornosti za održivu budućnost.
Prema preporuci EFQM organizacije svako od načela je bez rednog broja i redoslijeda, težine ili važnosti. To znači da su svi pojedinačni temeljni koncepti međusobno ravnopravni pa njihov redoslijed može određivati svaka organizacija kako joj najviše odgovara.